Ziua și reclamația la Protecția Consumatorilor.Sute de nereguli semnalate de comisari

În județul Bistrița-Năsăud s-au înregistrat în anul 2015 peste 300 de reclamații înaintate către  Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor. Iuliana Deneș-comisar șef adjunct atrage atenția că orice plângere înaintată trebuie să fie însoțită obligatoriu de documente doveditoare.

Este vorba despre facturi, chitanțe,bonuri fiscale sau certificate de garanție,fără de care comisarii CJPC nu pot să continue acțiunile și să tragă la răspundere vinovații pentru încălcarea drepturilor consumatorilor.

În anul 2015 s-au înregistrat 352 de reclamații justificate, pentru care petiționarii au primit despăgubiri de peste 100.000 de lei. În același timp s-au desfășurat și un număr de peste 1000 de controale tematice pe segmentul produselor alimentare, a celor nealimentare și a serviciilor financiare.În jumătate dintre ele s-au constatat abateri grave care au atras sancțiuni de 1.500.000 de lei.

Și pentru că urmează să parcurgem o perioadă care în fiecare an abundă de” promoții” și “oferte de sezon” fiți foarte atenți și analizați cu băgare de seamă toate aceste campanii, produsele și prețurile pentru că multe din ele pot fi înșelătoare.