Atelierul „Kids in Motion” prezintă animațiile tematice create de elevii de la C.N. „Andrei Mureșanu” din Bistrița

Atelierul „Kids in Motion” prezintă animațiile. În data de 19 decembrie la ora 16:30 va avea loc proiecția filmelor de animație cu tema Crăciunului realizate de elevii Colegiului Național „Andrei Mureșanu” în cadrul proiectului KIDS IN MOTION, organizat în premieră în România.

În perioada noiembrie-decembrie, 25 de elevi (9-11 ani) de la Colegiul Național „Andrei Mureșanu” din Bistrița au participat la un atelier de educație non-formală prin film de animație stop-motion.

Atelierul „Kids in Motion” este implementat de către Asociația Tineri pentru Comunitate Bistrița, în parteneriat cu MiniMotion – atelier animație copii, compania de producție de film Artless și Colegiul Național „Andrei Mureșanu”.

Proiectul este finanțat prin programul StartOng, lansat de Kaufland și implementat de Asociația Act for Tomorrow.

Fiecare grupă de copii va urca pe scenă și se va prezenta publicului după proiecția filmului lor. Copiii vor răspunde la întrebările moderatorului și la unele întrebări din public.

Accesul în sală se face până la ora 16:30.

Proiecția durează aproximativ o oră (până la ora 17:30).

Elevii au astfel parte de un proiect interesant și inovator derulat în premieră atât în județ cât și în țară, care le pune creativitatea, abilitățile și imaginația la încercare.

Ideea a pornit de la Compania de producție de film și animație Artless și de la Atelierul de animație pentru copii Minimotion din București, ambele înființate de regizoarea Raluca-Maria Rusu.

Formată la Școala Internațională De Film și la Academia De Arte Media din Köln, Germania, Raluca-Maria Rusu declară: ,,Acest proiect este primul de acest gen finanțat în țară. Copiii sunt o sursă inepuizabilă de idei pentru film de animație. Ei văd adesea ceea ce le scapă adulților și pot asocia idei și elemente fără legătură între ele, capacitate pe care adulții au pierdut-o.

Majoritatea din cei 20 de copii selectați vin de la clasele de școală primară din programul Step by Step, deoarece ei stau, de obicei, până la ora patru la școală și astfel este mai ușor de controlat intervalul orar în care se desfășoară proiectul.

Elevii recomandați de cadrele didactice au abilități  artistice, nu au probleme de comportament și deficit de atenție și pot lucra bine în echipă.

La prima ședință au învățat regulile mișcării corpurilor în spațiu prin niște jocuri și aplicații și au înțeles de ce apare iluzia mișcării în filmul de animație, după care au făcut exerciții pe această temă.